reklama

Nie, nemôžete. Preto lebo

Včera som dostala veľmi peknú správu. Môj moslimský kamarát y Jordánska mi zaželal peknú Kvetnú nedeľu ( Palm Sunday). Bol to pre mňa šok. No potom som túto záhadu vyriešila. A teraz sa hanbím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prečo sa hanbím? Pretože deň čo deň zisťujem, koľko málo toho viem a koľko málo sa informujem. Nielen o ľuďoch, cudzích kultúrach, náboženstvách, ale hlavne o všetkom, čo sa ma týka bezprostredne.

Po tejto správe od Mohammada som sa zadivila a povedala mu, že my Kvetnú nedeľu neoslavujeme dnes. Že sme ju oslavovali ešte v marci. Prekvapený bol aj on. Vraj jeho kamaráti majú Veľkonočný týždeň práve teraz. Tak si to idem overiť a píšem svojej kamarátke Bare, ktorá žije v Betleheme, ako to vlastne je. Veď Jeruzalem už Kvetnú nedeľu oslavoval tiež. Jeruzalem a Betlehem sú v tom istom regióne. Palestína/ Izrael. Dozviem sa, že ona ako ortodoxná prežíva veľkonočné sviatky ešte len tento týždeň. Jasné, Martina, veď ortodoxní a katolíci sú odlišné vetvy... Nemusím snáď hovoriť, ako som sa zahanbila. Nevedela som, nemala som informácie, nikdy ma to netrápilo. No zároveň ma to zaujalo. Tak sa pýtam ďalej, ako ich oslavuje, čo všetko prebieha, ako vyzerá ich svätá omša a podobne. Dostane sa mi nečakaná odpoveď. Neoslavuje. Pretože nemôže. Vraj Izraeliti zakázali Palestínčanom vstup do Jeruzalema. Povolili ich len Jeruzalemčanom. Inak by bola už na slávnosti. Musela sa otočiť na opätku, pretože každý vstup bol uzavretý. Dve mestá, jedna krajina, žiadne povolenie. Vzdialenosť na pár kilometrov. Musíte posielať žiadosť na to, aby ste mohli vstúpiť do neďalekého mesta. Nejako mi to nedáva zmysel. Prechádzam si teda mnohé články, zdroje, informácie o tom, ako sa rieši situácia Palestínčanov. Nachádzam len slová, žiadne skutky. To, že sa musia tlačiť na múr počas bežného pracovného dňa, aby ich Izraeliti pustili do práce, školy, škôlok a k lekárom, mi nedáva zmysel. Najviac ich to bolí práve tento týždeň. Pretože ide o veľký sviatočný týždeň. Niektorí to nechápu, no oni áno. Neviem si predstaviť, že by som musela žiadať o povolenie vstúpiť do kostola...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pýtam sa jej teda, ako ospravedlňuje magistrát mesta Jeruzalem a vláda celkovo to, že toľkým ľuďom zakážu ísť na vlastné slávnosti vlastných sviatkov. Je to porušovanie ľudských práv. Odpoveď: Nijako. Proste nemôžete prísť. Hotovo. Prečo? Preto. Vlastne ani to Preto tam nie je. 

A prichádza mi na um...kde sú v prípade Palestíny všetky medzinárodné organizácie, toľko sa zastávajúce ľudské práva, práva detí...Nejde o porušovanie práv detí, mladých, na vzdelanie, na kultúru? Nikoho nezaujíma, že majú decká bežnom školskom veku veľakrát obmedzené vzdelanie len preto, že proste nemôžu? A kladiem si otázku...komu táto situácia vyhovuje najviac?...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver sa jej ospravedlňujem za svoj nedostatok vedomostí o všetkom, čo sa deje vo svete....Ona mi však odpovie: To je v poriadku. Je super, že sa aj tak vôbec niekto zaujíma. Inak nikomu ani nenapadne, že sú nejakí Arabskí kresťania....a že sú na tom horšie, ako sa píše v tlači...

Martina Šulová

Martina Šulová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Blogerka, editorka, feministka, aktivistka za ľudské práva, práva žien a detí, pro - life /rka(?), no hlavne žena - človek, sem - tam si urobím rozhovory s osobami, ktoré ma zaujmú, aby som mala informácie a odpovede na svoje otázky priamo zo zdroja. Ako sa vraví : Keď to neurobíš ty, kto iný? Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu