reklama

Načo chceme slobodu, keď nevieme, čo s ňou? Sloboda ako prejav rešpektu

Sloboda naša nadpozemská - pozemská. Dlho sme o teba bojovali, mnohí stále bojujú, niektorí Ťa stratia, niektorí odmietnu....no čo s Tebou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Človek je tvor slobodný. tak sa to píše, tak sa to tvári, tak sa to vraví. Každý sme nejaký. Každý túžime po slobode, uznaní, rešpekte, no zároveň nie sme schopní toto všetko zo seba vydať a dopriať iným. Že áno? Pozrime sa na to ( a očakávam diskusiu, chcem vedieť aj iné názory, samozrejme poprosím, v slušnom podaní, nie sme v cirkuse). 

Slobodu chceme každý. Ako jedinci, jednotlivci, skupiny, národy....No keď ju dostaneme, odrazu nevieme, čo s ňou. Niektorí dostanú panický strach, niektorí sa zosypú, niektorí začnú vyvádzať a okamžite ju aj stratia. Sloboda je životný dar. prečo si ho mnohí tak nevážia? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako človek som toho názoru, že rešpekt si človek musí zaslúžiť. No zároveň sa vo mne bije s touto myšlienkou iná myšlienka, a to, že rešpekt si zaslúži každý človek. Čím to je? Možno tým, že ak konáme a správame sa k niekomu s úctou, rešpektom, víťazíme. Morálne, eticky, ľudsky. Niekto povie: Ale ponižujem sa. Nie. Neponižujete. Seba aj svojho partnera v diskusii, rozhovore, živote, povýšite. Stanete sa seberovnými. No zároveň, ak ste do tohto štádia nedozreli ešte, tu platí myšlienka prvá, rešpekt si musí človek zaslúžiť. A zaslúži si ho prve tým, že ho dopraje druhému. Ide o slobodu prejavu, cítenia, premýšľania, vnímania. Vyjadrenie slobodného postoja. Pretože sa nenechá človek ovplyvniť niekým iným. Je to na jeho vlastnej vôli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No tak, ako slobodu chceme dopriať sebe, mali by sme ju chcieť dopriať aj druhým. Nejde len o prejavovanie názorov, teda slobodu prejavu. Aj keď, v tomto smere sme stále dosť pozadu. Mnohí stále nepochopili, že to, že s niekým človek nesúhlasí ešte neznamená, že mu nemôže prejaviť rešpekt. Napríklad tým, že ho nezačne osočovať, nadávať, používať nevhodné výrazy na prejav nesúhlasu a podobne, ukázať mu, že si jeho názor váži napriek odlišnosti...A už tobôž to neznamená, že práve ten jeden má pravdu a druhý sa mýli. Nemôžeme všetci so sebou súhlasiť. Veď by sme popreli vlastnú individualitu. Je logické, že každý máme iný pohľad na veci a diania. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsme sa zamyslieť a prestať svoju slobodu využívať vo sfére vyjadrovania sa, na odopretie slobody inému človeku, rovnako prejaviť a predstaviť svoje postoje a názory a ako čerešničku tejto slobody, buďme dostatočne slobodní na to, ukázať svetu a ľuďom rešpekt, aj keď naše okolie s tým nesúhlasí...

Kedysi som bývala inými názormi na mnohé veci dotknutá aj ja. Myslela som si, že sú proti mne. Že ja sa vlastne mýlim. No potom som si uvedomila, že sa nemôžem cítiť všetkými inakosťami postojov dotknutá. Proste sme každý iný. Tak som oslobodila seba, aj iných a na prejav rešpektu a úcty k človeku som názory prijala, no neprestala sa na dotyčného pozerať inak, než tak, ako sa mi v skutočnosti javil a ako sa ku mne správal...Nenechala som si vziať vlastnú slobodu v premýšľaní.

Martina Šulová

Martina Šulová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Blogerka, editorka, feministka, aktivistka za ľudské práva, práva žien a detí, pro - life /rka(?), no hlavne žena - človek, sem - tam si urobím rozhovory s osobami, ktoré ma zaujmú, aby som mala informácie a odpovede na svoje otázky priamo zo zdroja. Ako sa vraví : Keď to neurobíš ty, kto iný? Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu